Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodná
spoločnosť
Luknár
s.r.o.
so sídlom Vilová 31, 851 01,Bratislava
identifikačné
číslo: 35 944 421
zapísané v
obchodnom registri vedenom Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.
36735/B pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu na
internetovej adrese www.kupgastro.sk
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti Luknar s.r.o., so sídlom Vilová 31, 851 01,Bratislava, identifikačné číslo: 35 944 421, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 36735/B (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnené na internetovej adrese www.kupgastro.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky www.kupgastro.sk (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
1.2. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.4. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2.
UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže
kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského
rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len
"užívateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje,
môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z
webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je
kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v
užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje
uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim
považované za správne.
2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a
heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií
potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu
tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 24 kalendárnych mesiacov nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3.
UZAVRENIE KÚPNEJ ZMLUVY3.1 Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní
obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť km
tohto tovaru.
3.1.
Všetka prezentácia tovaru
umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a
predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.2.
Webové rozhranie obchodu (e-shop) obsahuje
informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov
za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty zvyčajne nemožno vrátiť
poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a
všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy
sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená
možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých
podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu (e-shop) obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platí len v prípadoch, keď je tovar doručený v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
3.4.1. objednávanom tovaru (objednaný tovar "vloží"
kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
3.4.2. spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe
doručenia objednaného tovaru a
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej
spoločne len ako "objednávka").
3.5
Pred zaslaním objednávky
predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do
objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a
opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle
kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "OBJEDNAŤ". Údaje uvedené v
objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po
obdržaní objednávky toto obdržaní kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to
na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte či v
objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").
3.6
Predávajúci je vždy oprávnený v
závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny,
predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie
objednávky (napríklad písomne či
telefonicky).
3.7
Zmluvný vzťah medzi
predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou),
ktorá je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu
elektronickej pošty kupujúceho.
3.8
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri
uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití
komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy
(náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí
kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíši od základnej sadzby.
4.
CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu následujúcimi spôsobmi: v hotovosti na centrále predávajúceho na adrese Pestovateľská 4, 821 10 Bratislava; v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim; v hotovosti od obchodného zástupcu firmy Luknar s.r.o. v mieste určenom kupujúcim; bezhotovostne prostredníctvom platobného systému GoPay
4.2.
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj
náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške, ktorá sa zobrazí
kupujúcemu pri potvrdení objednávky. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumie
sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.3.
Predávajúci nepožaduje od
kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl.
4.6 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4.
V prípade platby v hotovosti
alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V
prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5.
V prípade bezhotovostnej
platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením
variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok
kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na
účet predávajúceho.
4.6.
Predávajúci je oprávnený,
najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdenie
objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním
tovaru kupujúcemu.
4.7.
Prípadné zľavy z ceny tovaru
poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.8.
Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak ustanovené všeobecne
záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb realizovaných
na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je platcom
dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu
po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú
adresu kupujúceho.
4.9.
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu
platobný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane
online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
5.
ODSTÚPENie OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1.
Kupujúci berie na vedomie, že nemožno mimo iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru, ktorý bol
upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o
dodaní
tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktoré bolo po dodaní
nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru v uzavretom
obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov
ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodaní zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo
počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
5.2.
Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 obchodných podmienok či o iný
prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s príslušnými
ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov.právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14 ) dní od prevzatia tovaru,
pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo
dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky
tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslaný v lehote
uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci
využitý vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu
obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem
iného na adresu prevádzky predávajúceho, Pestovateľská 4, 821 10 Bratislava alebo na
adresu elektronickej pošty predávajúceho info@kupgastro.sk .
5.3.
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa
kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť kupujúcim predávajúcemu vrátený
do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu.
Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju
povahu poštou.
5.4.
V prípade odstúpenia od kúpnej
zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky
prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy
kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým je predávajúci od kupujúceho prijal.
Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri
vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a
nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy,
predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr,
než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
5.5.
Nárok na úhradu škody
vzniknuté na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti
nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
5.6.
V prípadoch, keď má kupujúci v
súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
právnych predpisov právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež
oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia
tovaru kupujúcim. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez
zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
5.7.
Ak je spoločne s tovarom
poskytnutý kupujúcemu darček, je medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená darovacia zmluva s
rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od zmluvy s kupujúcim,
stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj
poskytnutý darček.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
6.1.
V prípade, že je spôsob
dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci
riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6.2.
Ak je predávajúci podľa kúpnej
zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci
povinný prevziať tovar pri dodaní.
6.3.
V prípade, že je z dôvodov na
strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo
uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným
doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4.
Pri prevzatí tovaru od
prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade
akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia
porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci
zásielku od prepravcu prevziať. Týmto nie sú dotknuté práva kupujúceho zo
zodpovednosti za vady tovaru a ďalšie práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne
záväzných právnych predpisov.
6.5.
Ďalšie práva a povinnosti
strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky
predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
7.1.
Práva a povinnosti zmluvných
strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými
právnymi predpismi.
7.2.
7.2. Predávajúci zodpovedá
kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá
kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a má také vlastnosti,
ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom
na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
7.2.2. sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza
alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
7.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorke alebo
predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo
predlohy,
7.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3.
Ak sa prejaví
vada v priebehu 30 dní po prevzatí, má sa za to, že tovar bol chybný už
pri prevzatí
7.4.
Predávajúci má povinnosti z
chybného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného
plnenia výrobcu. Kupujúci je inak oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa
vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v
reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné
tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa
predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na
obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu tovaru oprávnene,
nebeží lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani záručná doba po dobu,
po ktorú kupujúci nemôže chybný tovar užívať.
7.5.
Ustanovenia uvedené v čl. 7.4
obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávaného za nižšiu cenu v
dôsledku vady, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru
spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru za vadu zodpovedajúce
miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim,
alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Právo z chybného plnenia kupujúcemu
nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak
kupujúci vadu sám spôsobil.
7.6.
Práva zo zodpovednosti za vady
tovaru sa uplatňujú u predávajúceho. Ak je však v potvrdení vydanom
predávajúcemu ohľadom rozsahu práv zo zodpovednosti za vady uvedená iná
osoba určená k oprave, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre
kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u toho , kto je určený na
vykonanie opravy. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná
osoba podľa predchádzajúcej vety je predávajúci povinný prijať reklamáciu v
ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na
sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, prípadne aj v sídle
alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné
potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký
spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a
spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej
trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa
vzťahuje aj na iné osoby určené predávajúcim na vykonanie opravy.
7.7.
Práva zo zodpovednosti za vady
tovaru môže kupujúci konkrétne uplatniť najmä osobne na adrese Pestovateľská 4, 821 10 Bratislava, telefonicky
na čísle +421 2 638 11 273 či
elektronickou poštou na adrese info@kupgastro.sk.
7.8.
Kupujúci oznámi predávajúcemu,
aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po
oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho;
to neplatí, ak žiada kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
7.9.
Ak nemá tovar vlastnosti
stanovené v čl. 7.2 obchodných podmienok, môže kupujúci požadovať aj dodanie
nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak
sa vada týka len súčasti tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak
to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady
neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci
právo na bezplatné odstránenie vady. Právo na dodanie nového tovaru, alebo
výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže tovar
riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V
takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť. Ak neodstúpi kupujúci od
zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie
nového tovaru bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, môže
požadovať primeranú zľavu.
7.10.
Kto má právo podľa § 3 ods. 1
zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a iných relevantných právnych
predpisov, patrí mu aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto
práva. Ak neuplatní
však právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej treba
vytknúť vadu, súd právo neprizná, ak predávajúci namietne, že právo na náhradu
nebolo uplatnené včas.
8.
ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRáN
8.1.
Kupujúci nadobúda vlastníctvo
tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2.
Vybavovanie sťažností
spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@kupgastro.sk.Informáciu
o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu
kupujúceho.
8.3.
V pripade
sporu, spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj
prostredníctvom platformy alternatívneho riešenie sporov RSO, prevádzkovanou
EÚ. Sťažnosť možno podať vyplnením online formulára na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Právo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov má
spotrebiteľ.
8.4.
Riešenia sporov niektorým zo
subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať len spotrebiteľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania.
8.5.
Alternatívne riešenie sporov
sa týka len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na
diaľku.
8.6.
Subjekt alternatívneho
riešenia sporov môže návrh odmietnuť v zákonom stanovených prípadoch, napríklad
ak vyčíslená hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur alebo ak podá spotrebiteľ
návrh po uplynutí jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede
predávajúceho alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty na vyjadrenie k
žiadosti.
8.7.
Alternatívne riešenie sporov
je v zásade bezplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od
spotrebiteľa žiadať poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne
do výšky 5 eur.
8.8.
Subjekt alternatívneho
riešenia sporov postupuje pri alternatívnom riešení sporu tak, aby bol spor čo
najrýchlejšie vyriešený, predchádza zbytočným prieťahom, koná hospodárne a bez
zbytočného a neprimeraného zaťažovania strán sporu a iných osôb; ak je to
možné, pri komunikácii využíva najmä telefonický kontakt a elektronické
prostriedky.
8.9.
Subjekt alternatívneho
riešenia sporov ukončí alternatívne riešenie sporu do 90 dní odo dňa jeho
začatia. V osobitne zložitých prípadoch môže subjekt alternatívneho riešenia
sporov lehotu podľa prvej vety predĺžiť o 30 dní, a to aj opakovane. Subjekt
alternatívneho riešenia sporov je povinný o každom predĺžení lehoty podľa
druhej vety bezodkladne informovať strany sporu spolu s uvedením dôvodu
predĺženia lehoty.
8.10.
Ak medzi stranami sporu
nedôjde k uzavretiu dohody a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe
skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k
odôvodnenému záveru, že predávajúci porušil práva spotrebiteľa podľa predpisov
na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním
nezáväzného odôvodneného stanoviska.
9.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1.
Svoju informačnú povinnosť
voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady
2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom
pohybe týchto údajov ao zrušení smernice 95/46 / ES (všeobecné nariadenie o
ochrane osobných údajov) ( ďalej len "nariadenie GDPR") súvisiace so
spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely
rokovania o kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností
predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
9.2.
Informácie o dotknutých osobách (kupujúcich) prevádzkovateľ spracúva v
súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Všetky údaje získané od
zákazníkov užíva spoločnosť Luknar s.r.o.
výhradne pre vnútornú potrebu spoločnosti a neposkytuje ich tretím osobám.
Výnimku predstavujú externý dopravcovia, ktorým sú osobné údaje zákazníkov
predávané v minimálnom rozsahu, ktorý je nutný pre bezproblémové doručenie
tovaru. Bez výslovného súhlasu zákazníkov nakladá spoločnosť Luknar s.r.o. s
ich osobnými údajmi iba a výhradne v rozsahu, ktorý pripúšťa zákon o ochrane
osobných údajov. Osobné údaje zákazníkov sú plne zabezpečené proti zneužitiu.
10.
ZASIELANIE OBCHODNÝCH VVYROZMENÍ A UKLADANIE COOKIES
10.1.
Kupujúci súhlasí v zmysle
ustanovenia zákonom č. 22/2003 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a
doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach
ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov so zasielaním obchodných
oznámení predávajúcim na elektronickú adresu či na telefónne číslo kupujúceho.
Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR
súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho pre účely zasielania
obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
10.2.
Kupujúci súhlasí s ukladaním
tzv. Cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné
vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť, bez toho aby dochádzalo
k ukladaniu tzv. Cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa
predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
11.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1.
Ak vzťah založený kúpnou
zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že
vzťah sa riadi slovenským právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie
je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú také
ustanovenia, od ktorých sa nemožno odchýliť, a ktoré by sa v prípade absencie
voľby práva inak použila podľa ustanovenia čl. 6 ods. 1 Nariadenie Európskeho
parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre
zmluvné záväzky (Rím I).
11.2.
Ak je niektoré ustanovenia
obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto
neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému
ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného
ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
11.3.
Kúpna zmluva vrátane
obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie
je prístupná.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa
31.03.2020